Sunday 18 September 2011

KEHILANGAN ~

Assalamualaikum ..

   Kali nie mgkin aku nk story m’genai stu tjuk iaitu ‘ kehilangan ‘ .. urm , msti rmai kt luar sna 2 yg pnah m’galami p’galaman nie kn .. hihi , tipu lar lau ada yg kta x penah kn :P sbgai cth x kn lar anda x penah k’hilangan brg kot sperti pen @ pensel yg bley tekan2 2 .. hihi ^^ msti ada kn :P
Sbnar nyer tjuan aku uat entry nie bkn nyer nk b’crita m’genai k’hilangan pensel yg bley tekan2 2 @ yg sme waktu dgn nyer ttapi aku nk b’kongsi sdikit p’galaman aku , swaktu aku khilangan s’org insan yg bgitu rapat dgn aku suatu ktika dlu @ dlm pnggilan mnja nyer adalah s’org ABAH ..
Tanggal 09 . 09 . 2008 , abah tlah m’hembus kan nafas nyer yg t’akhir di HDW INSTITUT PERUBATAN RESPIRATORI W.PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR krna pnyakit yg di hadapi nyer < end stage lung disease due to idiopathic pulmonary fibrosis >
   Mse 2 umat islam yg laen msih lg m’ymbut k’muliaan bln ramadhan ttapi kmi pasrah YA ALLAH di atas ketentuan dr Mu , kmi redha .. mgkin ada hikmah d’sebalik sume ini berlaku .. jnazah arwah abah slamat d’kebumi kan di tanah perkuburan islam btu 4 off jln kpar .. smoga arwah abah d’tempat kn di klangan org yg b’iman n b’amal soleh .. al – fatihah ~
   Kini tlah 3 thun arwah abah pergi m’ninggal kn kmi , tetapi rse nyer sperti bru smalam jew aku mencium tgn nyer , YA ALLAH bgitu syahdu nyer ati ini tatkala aku mengingati nyer YA ALLAH , aku terlalu rndu kn ksih n syg dr seorg ayah ..
   Kini bru lar aku tau btapa pedih nyer ati ini apbila m’gingati kmbali sgala kenakalan yg penah aku lakukan swaktu abah msih hdup , slame hayat nyer msih ada aku x penah skali pon b’usaha tok jd seorg anak yg baek n m’bhgia kn dri nyer .. malah aku sering kali m’gambil mudah stiap apew yg d’perkata kn oleh nyer .. aku lpe YA ALLAH , tanggungjwab aku sbg seorg ank t’hadap dri nyer .. Smoga suatu ari nnti kte dpt b’temu di sana .. amin ya robbal alamin ~
   Kpda sesape yg msih lg mempunyai ayah @ abah @ papa @ abi @ babah sayangi lar mreka smentara mrka msih ada .. slagi mreka blum di jemput oleh sang pncipta iaitu ALLAH S.W.T maka kasihi & syangi lar mreka seada nyer .. jgn lar kmu m’yesal apbila tibe nyer waktu itu krna tiada gune nyer lg p’yesalan kmu itu , melain kan doa yg kmu dpt kirim kan kpda dri nyer stiap hari ..

:: ketika ini aku bru jew b’usia 19 thun n aku sme saje sperti remaja yg laen yg nakal & kdang2 sukar tok m’dgr kta ..



Aku x sngka yg ini merupakan gmbr terakhir yg aku dpt snap bbrapa hari sebelum abah m’hembuskan nfas nyer yg terakhir ..

No comments:

Post a Comment