Sunday 18 September 2011

AKU @ PETRONAS TAMAN KLANG UTAMA :D

Pertama kali aku menjejakkan kaki aku kt tmpt nie adalah sewaktu aku berusia 18 tahun , hehe .. mase tue aku bru jew pas abs SPM , huhu .. n uat kli pertama nyer juga aku di beri kn keizinan oleh abah ku yg t’cyg tok g cari keje .. yeepi ! gumbira tak terkata aku tyme 2 , hahaha ! .. excted giler aku ble abah m’beri kan aku k’izinan tok g cari kje :D hekhek , thanks abah .. luve u more and more , mmuuaahh !
Al kisah , bermula lah khidupan aku sbg s’org pekerja yg cemerlang , hihi < cemerlang kew ? haha > .. tyme nie aku g kje bersama2 ngan mmber aku sorg nie , nme dye ialah sofea ^^ sofea nie lar shabat aku swaktu skola mnengah dlu .. n x sngka pula kitaorg dpt kje kt tmpat yg sme , alhamdulilah J mula2 2 k.org nie sje2 je lar kan nk mengedik g interview n x sngka pulok yg k.org nie d’terima tok b’khidmat kt stesen tue .. hihi , 2 lar bak kta org dolu2 lau ada rezeki 2 x k’mana kan J ngee ~
Ari pertama aku pon b’mula .. huhu , mcm2 kje yg aku kna uat .. kjap kna uat 2 kjap kna uat nie , aduyai ~ penat gler aku , huhu .. tp demi msa dpan aku yg cemerlang n gemilang nie aku trus kan juga usaha aku 2 , yeah ! chaiyok2 zue J haha ! n tyme aku msuk kje nie ada lar 2 org mamat nie kn yg mka d.org 2 ala2 kobis , huhu .. mereging aku n sofea .. hmm , sabo jela ~ n name d.org ialah ipin & duan .. n perkara yg pling aku x dpt lpe kn , tyme ipin & duan suoh aku n sofea trime minyak < tanker > huhu , pas2 k.org yg agk ‘ jujur ‘ niepon uat jela apew yg si ipin 2 suoh .. huh ! bgai nk rak aku n sofea uat kje 2 .. dh lar tgh panas terik , pas2 kna pulok naik atas tanker tok cek wrna mnyak dll , tp tyme naek ats tanker 2 bkn aku lar yg uat tp sofea .. hihi , btw sofea ko mmg TERBAEK ! sbb brani naek kt ats 2 .. haha .. lau nk hrap kn aku nie , ay0yo .. jgn hrap lar , hihi .. agpon aku nie kn s’org yg agk gayat ble brada kt tmpt yg tnggi :P
Pas2 ble slesai jek trime minyak , x psal2 aku n sofea kna mrah ngan kak lieya < supervisor > sbb uat sume kje 2 , huhu .. urm , ksian kn kt kmi yg tdak b’dose nie kna mrah , huhu ~ mule2 2 mmg lar aku cm agk bengang & b’api jek ngan si ipin & duan 2 , tp ble d’pk kan smula .. hmm , bgus jgak kn d.org uat gtu , at least aku n sofea bley dpt pngalaman bru :D
Ok2 now kte stop cte psal si ipin & duan yg agk sengal n sebel 2 , hihi .. < jgn mare noh , guro jew :P >
Mse aku kje kt ptronas nie kan mcm2 org yg aku knal < x kre lar org 2 tua kew , muda kew , baek ati ,  gatal , miang , sume nyer ado , huhu > , n mcm2 p’galaman jugak yg aku lalui smasa b’keje kt sni < sdih , gumbira , fed up , benci n mcm2 lg lar , huhu > n kt sni jgak lar aku penah kapel ngan sumbody , hekhek .. mlu pulok ble sbut psal 2 :P tp ~~~ 2 sume cte lme , hehe ..
Kt sni aku ada rmai kwan taw ! aku ada sofea , farah yg giller2 n apy go lucky 2 , zue kcik , kak eika , duan , ipin , fitri n rmai lg lar .. hihi , t lau aku sbut kan sume kang t org kta cm over lar pulok bdak nie , sbb cm dye sorg jek yg ada mmber kt dunia nie kan , ahaks :P
Dlu k.org slalu jew gler2 ble b’kerja , hahaha .. aku btul2 rndu kn saat 2 ^^ mcm2 kegilaan yg k.org penah cipta , haha .. nmpk jew mka msing2 cm agk suci n menyuci kan padahal nauzubillah terjal gler .. haha , smpai org laen pon x bley nk kta apew dh :D tp tyme BIG BOSS dtg mmg msing2 uat mka cm x bley blaa lar kn sbb msing2 t’pksa m’nunjukkan sikap n tngkah laku sbg s’org pekerja yg baik .. tp ble boss dh blik , hooreyy ! tyme to enjoy :D hahaha ..
Ppepon kpda encik abu bakar , trime ksih sbb penah trime sy bekerja kt tmpt anda , hihi .. tx a lot BOSS :D urm , sbnar nyer byk lg yg ingin aku cte kn kt sni tp kte smbung laen kli lar erk , papaiii ~ 


sewaktu pernikahan kak eika & abg apit
< pertama kali petronas m'nerima ' menantu ' hihi :) >
tahniah !

cucu p'tama petronas
muhammad adam ^^


me & kak eika
< same x muka kmi ? >

fara , zue kecik n zue besar !
dh mcm iklan colgate jek mka kmi nie :P

wif my sister .. hihi ..
kak lieya , kak eika & me ^^


abg2 ku yg kacak lg bergaya , hahaha :P
fitri , pak tam , ( pak cik cap )abg faizal 

No comments:

Post a Comment