Tuesday 18 October 2011

AKU MENCARI ERTI SEBUAH KEIKHLASAN ~

Bukan keikhlasan sang kekasih yang aku harapkan tetapi aku mencari keikhlasan di dalam diri aku sendiri .
Aku mendambakan keikhlasan itu , tolong lah hadir sang keikhlasan kerana aku betul – betul memerlukanmu , supaya aku tahu dan aku sdar siapa aku sebenarnya .

Tapi bagi orang yang bercinta mesti perkara ini adlh sesuatu yg wajib kn ? tetapi sejauh mana keikhlasan tue aku sndri x tahu , bgitu jgak lar dgn mreka . tapi sebaik baik nyer jgn lar kite smpai mengadaikan mruah kita sbgai seorg wnita hnyalah utk m’buktikan ‘ keikhlasan ‘ kite tue . wlau cmner pon sbnar nyer x salah lau kite nk b’cnta cintun nie tp kite kna lar tau batas2 di dalam sebuah p’hbungan dan smoga p’hbungan itu nnti m’dpt keredhaan dr yg Maha Esa J

Sbenar nyer , mksud kpada ayt aku yg  aku mencari erti sbuah keikhlasan tue bkn lar keikhlasan s’org lelaki t'hadap s’org wnita tetapi keikhlasan di mna kita sbgai hamba Nya kepada yang Maha Esa .

1.      ikhlaskah diri kita sewaktu kita menunaikan solat 5 waktu ?
2.      ikhlaskah diri kita ketika kita melakukan kebaikan ?
3.      ikhlaskah diri kita ketika kita berpuasa ?

Atau adakah perkara2 kt ats nie hanyalah untuk menunjuk2 sahaja atau skadar m’gikut org laen ? huhu , tepuk dada tnya iman .

: : :  peringatan utk aku juga J
Renung2 kn & pk2 kn lar J

No comments:

Post a Comment